Interview: Wat doe je als Back Office Coördinator bij Avisi?

Rutger van Loo

Rutger van Loo

Published: 3 July, 2018

Wij zijn op zoek naar een nieuwe Back Office Coördinator (Goed nieuws! De vacature is vervuld.) Maar wat houdt die rol nu in bij Avisi? Wat ga je precies doen? En in wat voor team kom je terecht? Om die vragen te beantwoorden, zijn we om de tafel gaan zitten met twee teamleden: Yanne en Sanne. 

DSC_3455

Wat betekent een Back Office Coördinator bij Avisi?

Yanne: Je werk is veelzijdig, eigenlijk bestaat de functie uit drie rollen: je bent planner, controller en coördinator. Je zorgt er als planner voor dat de consultants zich op hun werk kunnen focussen door hen zoveel mogelijk werk uit handen te nemen. Ook zorg je ervoor dat de juiste consultant op het juiste moment bij de juiste klant is.

Sanne: Daar heb je echt een helikopterview voor nodig. Je moet snel beslissingen kunnen nemen en dus zeker geen twijfelkont zijn.

Yanne: In de rol van controller ben je bezig met factureren en je controleert of de betalingen binnen zijn. Je bewaakt de KPI's en maakt rapportages. Je zorgt dat deze rapportages steeds beter worden en dat deze echt bijdragen aan de keuzes die het team maakt. 

Sanne: Het is belangrijk dat je heel nauwkeurig bent en dat je weet wanneer je dingen extra moet checken, daar helpt je helikopterview bij. Daarbij kijk je niet alleen naar de cijfers, maar weet je ook hoe je deze moet interpreteren. 

 

Yanne: En de derde rol is coördinator. De hoofdtaak is daar om alle binnenkomende communicatie te filteren, prioriteren en toe te wijzen aan de juiste personen. Zo ontzorg je de consultants. 

Sanne: Het is hiervoor belangrijk om pro-actief te zijn: je gaat niet achterover leunen en wachten tot er taken naar jou komen, maar pakt deze zelf op. Het geeft echt voldoening dat je er in deze rol voor zorgt dat het team beter gaat presteren.

 

In welk team kom je te werken?

Yanne: Je komt in het team Atlassian Products en Services (APS) binnen Avisi te werken. Wij bieden alles rondom Atlassian-software aan: van licenties tot consultancy en van trainingen tot support. We hebben meer dan 100 actieve klanten, dat gaat van start-ups tot Fortune 500 bedrijven. Doordat we een heel scala aan klanten bedienen en een breed palet aan services bieden, is iedere dag anders! 

Sanne: Wat ik heel mooi vind is dat we altijd onszelf blijven. In het contact naar onze klanten zijn we informeel, zo tutoyeren we gewoon naar de grote banken. We hebben respectvolle langetermijnsamenwerkingen met onze klanten. 

 

Yanne: Ook binnen het team is er echt een prettige sfeer. We kunnen echt heel niet-serieus zijn en hebben tijd voor een lolletje, maar we kunnen ook keihard werken als het nodig is. Die balans is heel belangrijk.

Sanne: We hebben ook ruimte voor innovatie en zelf-ontwikkeling. Als je een idee hebt, zal er altijd goed naar geluisterd worden. Ook krijgt iedereen de kans om zichzelf verder te ontwikkelen als professional. 

Related blogs

Did you enjoy reading?

Share this blog with your audience!