ITSM implementeren in 5 dagen
Serviceverlening naar klanten toe is van cruciaal belang om jouw klanten tevreden te stellen. Bij groeiende organisaties zien we vaak dat het afhandelen van servicevragen niet efficiënt verloopt en, erger nog, dat er verzoeken blijven liggen waar niet afdoende over gecommuniceerd wordt.
Herken je dit? Dan is het tijd om om jouw IT-servicemanagement (ITSM) te professionaliseren. ITSM bestaat uit een set systemen, processen en procedures binnen organisaties die er op gericht zijn IT-diensten te leveren op een georganiseerde wijze.
Om ITSM effectief en efficiënt in te voeren binnen jouw organisatie is het belangrijk processen te definiëren en tooling in te richten om deze processen te ondersteunen. Daarnaast is het van cruciaal belang om medewerkers met deze verandering mee te krijgen.
ITSM-processen
Heb je het over ITSM processen, dan heb je het over de processen die ITIL beschrijft. De belangrijkste processen binnen ITIL zijn:
- Incident management
- Service requests
- Problem management
- Change management
Het verschilt per organisatie of al deze processen ook daadwerkelijk geïmplementeerd moeten worden. Het is in ieder geval belangrijk dat je de processen fine-tuned op organisatie-afhankelijke factoren.
ITSM tooling
Je kunt deze processen nog zo goed hebben ingericht, als de tooling die je gebruikt deze processen niet ondersteunt, komt er van een optimale dienstverlening weinig terecht. Op de markt zijn verschillende tools verkrijgbaar met elk voor- en nadelen.
Jira Service Management
Als je het ons vraagt is Jira Service Management de tool die voor de meeste organisaties de grootste voordelen biedt. Hieronder een overzicht van een aantal belangrijke voordelen die een implementatie van Jira Service Management biedt.
Zie Jira Service Management in Actie tijdens ons webinar!